i.php?p=9. Ce sa mananci cand esti insar

Ce să mănânci când ești însărcinată pe timp de vară

Dacă ești una dintre mămicile norocoase, care poartă burtica pe timp de vară, în ciuda neplăcerilor cauzate de căldură, este bine să vezi și avantajele pe care ți le oferă acest anotimp, mai ales din punct de vedere al alimentație. Acum, nu doar că este nevoie să ai mai multă grijă de tine, ci și de bebelușul din burtică. Pentru a-i oferi vitaminele și nutrienții de care are nevoie să crească sănătos, alimentația ta, în timpul sarcinii, trebuie să fie diversificată, dar și alcătuită din alimente sigure pentru sarcina ta, iar vara oferă multe posibilități în acest sens.

Sigur, o alimentație sănătoasă trebuie să te preocupe nu doar în timpul sarcinii, însă atunci când știi că ești viitoare mămică, parcă devii mai precaută în alegeri, dar și mai responsabilă.

Fructele și legumele, cele mai importante alimente pe timp de vară

Căpșuni, cireșe, caise, piersici, zmeură, pepene roșu sau galben, afine, coacăze, roșii și multe altele, toate sunt disponibile în acest sezon și au multe vitamine benefice sănătății tale și a bebelușului. Consumate proaspete, că gustări intre mese sau gătite în deserturi, fructele sunt deliciile verii. Acestea, pe lângă gustul bun și puține calorii, aduc un aport de vitamine A, B, sau C, fibre, potasiu, betacaroten și antioxidanți, care protezeajă organismul și îi oferă energie.

La piață, vei găsi vara și multe legume precum: castraveți, dovlecel, porumb, ridichi, fasole, morcovi, mazăre, cartofi, brocoli sau alte verdețuri pe care le poți manca crude, în salate sau gătite. Pe lângă vitaminte și minerale, aceste conțin proteine, fibre, potasiu și vitamina C, care ajută la protejarea organismului, iar unele dintre acestea au în componență și multă apă, atât de necesară în timpul sarcinii.

Nu uita, înainte de a consuma orice fruct sau legumă, spală-l cu atenție.

Carnea

Nu doar legumele conțin proteine, ci și carnea, iar aceasta este necesară în timpul sarcinii. Fii mereu atentă la sursele de proveniență a cărnii și alege carne slabă de vită sau de pasăre. Aceasta trebuie să fie bine gătita și să nu existe sânge în sos, ori să fie roz la mijloc. Recomandarea este să încerci să mănânci cel puțin două porții de carne pe săptămână, din care una să fie pește. Dar pentru că unele specii de pește sunt interzise în sarcină, alege cu precauție de fiecare dată.

Lactatele

Știi, deja, că multe lactate sunt surse importante de calciu pentru organismul tău, implicit pentru dezvoltarea bebelușului din burtică, așa că nu ezita să incluzi în dieta ta brânză, cașcaval sau iaurt. Alege-le pe acelea cu un conținut mai scăzut de grăsimi, iar acestea pot fi mâncate și de 2-3 ori pe zi, în mese principale sau gustări.

Gustările

Acestea se împart în doua categorii: sănătoase și mai puțin sănătoase.

Despre cele mai puțin sănătoase putem spune că fie sunt bogate în grăsimi, fie în zaharuri, fie în amândouă (biscuiți, ciocolată, produse de patiserie, prăjituri, băuturi răcoritoare etc.). De cele mai multe ori, acestea sunt doar apetisante și nu aduc multe beneficii în dietă, ba chiar vin cu un aport caloric mare, fară valoare nutrițională. Evită alimentele bogate în grăsimi saturate și alege alimentele bogate în grăsimi nesaturate precum semințe, avocado, ulei de măsline, ouă etc.

Gustările sănătoase iți vor aduce beneficii în dietă, dar și mai puține calorii. Alege fructe proaspete, cereale integrale, iaurt, sucuri neîndulcite , supe sau legume pentru a-i oferi organismului tău tot ce este mai bun pentru dezvoltarea armonioasă a bebelușului.

În orice caz, amintește-ți la fiecare masă, că nu este nevoie să mănânci cât pentru două persoane, ci să alegi alimente sănătoase și bogate în vitamine, pentru a-ți fi ție de folos, dar și bebelușului din burtică.

i.php?p=Laura Mustata(1).png

Articol scris de:
Dr. Laura Mustață
 Medic specialist obstetrică-ginecologie