i.php?p=1(1).png

5 sfaturi pentru gravide în vederea depășirii stării de anxietate creată de pandemia de Coronavirus

Este de înțeles că pandemia de Coronavirus poate induce o stare de stres în rândul gravidelor. Anxietatea și frica de a contacta virusul, de a dezvolta boala și de a pune în pericol sarcina pot fi copleșitoare și pot provoca emoții puternice femeilor însărcinate. Evitarea contactelor sociale - izolarea la domiciliu presupune o schimbare a ritmului de viață, multe din activitățile sociale obișnuite nefiind disponibile. Acest lucru are un impact negativ asupra stării emoționale. De aceea este important să găsim metode prin care să gestionăm bunăstarea în astfel de perioade.

1. Preluarea informațiilor din surse oficiale

Speculațiile și informațiile din surse neoficiale din această perioadă pot alimenta anxietatea. Accesul la informații de bună calitate despre pandemie și efectele ei, metode de protecție, infecția cu coronavirus în sarcină vă pot ajuta să simțiți că dețineți controlul asupra situației.

Limitați, însă, timpul pe care îl petreceți vizionând, citind sau ascultând știri despre evoluția pandemiei, inclusiv pe rețelele de socializare și gândiți-vă să dezactivați alertele cu noutăți de pe telefon.

2. Socializarea la distanță

Găsiți modalități creative de a păstra legătura cu colegii, prietenii, familia pentru a vă ajuta reciproc să vă simțiți mai conectați și susținuți. Acest lucru se poate realiza prin poștă, prin telefon, social media sau video-chat.

3. Menținerea un stil de viață sănatos

Somnul de bună calitate face o mare diferență în modul în care ne simțim, așa că este important să dormim suficient. Încercați să aveți un program de somn regulat (7-8 ore/noapte).

Creați o nouă rutină zilnică care să acorde prioritate îngrijirii dumneavoastră.

Mențineți o dietă sănătoasă. Stresul vă poate afecta atât obiceiurile alimentare, cât și metabolismul. Este important să conștientizați când acest lucru apare și să vă controlați. Este util să vă creați un program de mese echilibrat.

Nu fumați și nu consumați alcool/droguri sau medicamente nerecomandate de medic.

4. Păstrați-vă mintea activă

Încercați să faceți lucruri care sunt utile sau semnificative. De exemplu, aveți posibilitatea să citiți mai mult despre naștere, perioada care urmează nașterii sau îngrijirea nou-născutului. Utilizați surse de informare credibile. Concentrați-vă pe hobby-urile dumneavoastră. Citiți, scrieți, jucați jocuri, încercați activități noi (desenați sau pictați). Apelați la orice activitate care funcționează pentru dumneavoastră pentru a vă relaxa.

5. Efectuarea de exerciții fizice regulat

Chiar și acasă, puteți să vă creați o rutină în a face exerciții fizice (exemplu: yoga, stretching, pilates) care să vă ajute să vă relaxați.